Schik gehad!

24 januari 2020 - Córdoba, Spanje

Afgelopen twee dagen waren intensief, maar leuk. Anouk en ik hebben een Spaanse cursus gevolgd wat werd gegeven door onze universiteit. Een 10 uur durende cursus. Samen met een klein groepje kregen we Spaanse les. Leuk om te doen en om weer terug te komen in de taal na een half jaar stage te hebben gehad.

Gisterenmiddag hebben we een guided tour gehad in de Joodse wijk van Cordoba. Heel leuk om te zien waar je woont en wat de geschiedenis is van de stad. Gisteren werd goed afgesloten met speeddaten in een kroeg. We deden bingo waarbij je zo veel mogelijk mensen moest spreken. Ik heb het daar zo naar m’n zin gehad. Echt schik gehad gisteravond. Ik lag er best laat in :)

Helaas ging de wekker wel weer vroeg (06:30). Van 09:00 t/m 13:00 had ik Spaanse les. Na school was er weer een tour in de stad. Nu de Mosque; de Joodse synagoge van de stad is 1 van de 3 overgebleven synagogen in Spanje. Een heel uniek monument!

Vanavond staat er een pupcrawling op de planning. Samen met alle buddy’s en internationale studenten gaan we langs verschillende kroegen. Het wordt een lang en gezellig avondje .... morgen uitslapen dan maar :)

Liefs, Daan

1. Martino Bianco:
    24 januari 2020
    Lieve Daantje, wat een belevenissen tot nu toe. Ik merk nu al dat je je draai al aan het vinden bent. Maar wat er voor mij uitspringt is de zin; EERSTE KEER THUIS KOKEN, hiermee stel je jezelf gerust en ben ik in de volle overtuiging dat je het daar in Cordoba helemaal gaat maken. Lieve Daan tot het volgende berichtje en dikke 😘 van Martin 🍀🇳🇱🌝🌞🌝🇳🇱🍀Ps ik kwam er achter dat ik n.a.v. de foto's ook hier mijn reactie kan schrijven onder de prachtige foto's 🌷🍀✌
  2. Els:
    26 januari 2020
    Hallo Daniëlle ,er is inmiddels al veel gebeurd, gezien en ondernomen in een paar dagen tijd aan je mooie verhaaltjes en foto`s te lezen en zien.
    Het ziet er inderdaad allemaal gezellig uit en fijn dat je samen met Anouk dit grote avontuur bent aangegaan. Je hebt zo wel steun aan elkaar ,zeker met de aftrap ,de mist en het vliegtuig en de rest van de beginreis, bus ,trein. Maar het is allemaal toch weer op zijn pootjes terecht gekomen. En hebben jullie het mooie Cordoba bereikt met alle vervoersopstakels. Ik wens jullie héél véél plezier en wijsheid toe daar.
    Ik blijf je verhaaltjes mooi volgen van uit het gezellige Vinkel...…
    Succes en de groetjes van mij en de rest van de" Wielekes"