Een geweldige, onvergetelijke tijd gehad

15 maart 2020 - Córdoba, Spanje

Goedemorgen deze morgen vanuit mijn rustige appartement!

Sinds gisterenmiddag ben ik weer in Córodoba. Wat hebben we een geweldige tijd gehad in het prachtige Sevilla. Het was de eerste keer sinds januari dat ik ons pap en mam weer zag. Beetje gekkig, maar het was o zo fijn om weer vertrouwde gezichten te zien.

Woensdagavond nam ik de trein vanuit Córdoba en rond half 10 kwam ik aan op het station. Ik wist al helemaal hoe ik ontvangen zou gaan worden; hartelijk, liefdevol en met tranen. Ook van mij hoor ;)) Ik zag ze al staan, helemaal blij en beide voluit zwaaiende richting mij. Wat was het fijn om te zien, en fijn om ze te kunnen knuffelen en echt te zien. Woensdag zijn we de trip goed begonnen door heerlijk tapas te gaan eten. We bezochten een schattig restaurantje op in de straat van een van de hoogtepunten van de stad; de "Giralda". De prachtige toren staat naast de kathedraal van Sevilla en de patio de los Naranjos. Na een heerlijke maaltijd liepen we, al kletsende, terug naar het appartement. Een goed begin is het halve werk toch?

De dagen die daarop volgde hebben we enorm veel leuke dingen gezien en gedaan. Geen een van ons drie kende de stad eigenlijk dus besloten we een stadstour te doen bij "Tour of Seville and Triana". Door middel van een bustour door de gehele stad kregen wij de hotspots en mooie uitkijkpunten te zien, handig! We konden on-hoppen en off-hoppen als we wilden. Door middel van een kaart van de stad en een pen onderstreepte we wat we beter wilden gaan bekijken.

We hebben vele dingen bezocht en veel Spaanse cultuur opgesnoven, én gegeten; we genoten van volle teugen van alle tapas. De stad heeft ons (in het positieve) enorm verbaast. De stad kent vele hoogtepunten en eigenaardigheden, en dan toch echt met het hoogtepunt: "Plaza de España"!!! Wat een gebouw, onwerkelijk gewoon. De status die het uitstraalt, het detail en de prachtige fontein in het midden maken de plek (zeer verdiend) hét oogappeltje van de stad. Het is zeer zeker het bezoeken waard!! Maar naast dit plein heeft de stad nog véél en véél meer te bieden. Overal waar je kijkt zie je pracht en praal en zijn diverse hotspots te zien. Van een stierenarena, diverse musea, artistieke bruggen, prachtige nauwe en authentieke straatjes tot aan de prachtigste parken aan toe. De stad heeft veel te bieden! Benieuwd? Zie de vele foto's van de stedentrip in  'Foto's'

Eigenlijk zou ik pas donderdag rond het einde de middag aan komen, echter was het maar goed dat we de stedentrip woensdag al starten, i.v.m. het virus. Naarmate de dagen vorderde zag je de stad wat rustiger worden. Helaas waren ook vele hotspots dicht en werd het spannend of pap en mam de vlucht zondagochtend wel zouden kunnen nemen. Na lang wikken en wegen, bellen en plekken bezoeken voor informatie, besloten we dat het slim was als ze eerder zouden gaan. Er gingen namelijk geruchten dat Spanje voor een onbepaalde tijd haar borders zou sluiten. We wilden niet riskeren dat pap en mam 'vast' zouden komen zitten en dus werd de stedentrip ietsje eerder gestopt.

DESSALNIETTEMIN, is het een weekend geweest om nooit meer te vergeten en heeft het virus de pret niet gedrukt. We hebben gelachen en genoten van de het geweldige weer, de stad, de tapas én vooral van elkaar!

Lieve pap en mam, het was geweldig. DANKJULLIEWEL!

Ps. let goed op jullie zelf en je naaste!

Liefs Daan

1. Nicole:
    15 maart 2020
    Ohhhh kippenvel Daniëlle , wat super super fijn dat jullie zo genoten hebben met z’n drie tjes ... dat verdienden jullie zo ! En gelukkig is t goed gekomen met de terugvlucht v jullie pap en mam ❤️
    Ik geniet echt op afstand mee met jouw verhalen zo fijn dat je t zo goed naar je zin hebt !!!
    Liefs van mij 😘
  2. Leonie:
    16 maart 2020
    Inderdaad super fijn voor jullie allemaal! De foto's spreken voor zich!
    Een hele fijne herinnering hebben jullie er aan overgehouden.
    Heel veel groetjes uit Veghel.