Andere wending dan verwacht....

18 maart 2020 - Córdoba, Spanje

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om terug te vliegen naar Nederland vanwege het corona virus. In Spanje is er momenteel volledige quarantine, wat betekent dat we niet naar buiten mogen. De quarantine is voor de komende 2 weken, maar het zit er dik in dat het langer gaat zijn. Wieweet wel meer dan een maand. Alleen als er boodschappen gedaan moeten worden, of je moet reizen of indien je een bezoek moet maken aan het ziekenhuis mogen we naar buiten. Indien je toch voor een andere reden naar buiten gaat, zul je een boete krijgen. De politie rijdt rondjes door de stad om te controleren. De afgelopen dagen zijn al vele medestudenten vertrokken. Sommige komen terug, maar sommige ook helemaal niet meer. Vriendinnetjes uit Brazilië, Guatemala en Uruguay zijn al thuis en komen niet meer terug. Vanwege dat het allemaal zo snel ging heb ik geen afscheid van ze kunnen nemen. En dat is zo gek... je beleeft leuke momenten met ze en dan is het Erasmus avontuur met hen ineens klaar.

Ik hoor zelf bij de groep die nog terugkomt. De afgelopen maanden zijn zo fijn en leerzaam geweest en ik had het voor geen goud willen missen. Het is de beste keuze geweest die ik ooit heb gemaakt. Ookal komt er voor nu een “einde” aan, op deze manier wil ik mijn Erasmus avontuur niet eindigen. Ik ben hier nog niet klaar dus ik hoop hier snel terug te mogen keren.

Maar voor nu is naar huis gaan de beste optie. Ik hou jullie op de hoogte!

See you soon Holanda!

1. Antoon vd steen:
    18 maart 2020
    Wat hadden we toch een gezellige stedentrip gehad vorige week en wat gaat dat virus toch snel de wereld rond , echt heel jammer voor je dat het zo moet lopen maar hopelijk kun je over een tijdje toch nog ff terug om je minor af te sluiten maar voor nu is het beter dat je terugkomt naar ons allen . Gr pap en mam