Genieten, genieten en nog eens genieten

9 maart 2020 - Ronda, Spanje

Wát een weekend, bomvol maar echt heel erg geslaagd. Het weekend begon vrijdagavond met een gezellig filmavondje met Cristina. Pizza, wijn, Netflix en een goede vriendin is altijd een goed begin van een weekend. Cristina woont al een lange tijd in Corodoba, dus ze wist een plek waar ze goede pizza hadden. We bestelden een pizza en we hebben er meer dan 1,5 uur op gewacht. Dat is wat anders dan een pizzaatje bestellen in Nederland, maarja hij was heerlijk dus geen probleem ;)

Ronda en Setenil

Na de leuke vrijdagavond, ging de wekker toch best wel vroeg zaterdagochtend, rond 08:00 vertrokken we vanuit Córdoba. De eerste halte was; Setenil. Setenil de las Bodegas is een klein, pittoresk dorpje in de provincie Cádiz. Het was ongeveer 2 uurtjes rijden met de bus. Setenil ligt in een dal en staat bekend om haar wit-gekalkte grotwoningen. De huizen zaten eigenlijk praktisch in de bergen, heel grappig om te zien (Cuevas del Sol). Ik wil er zeker nog een keertje terug aangezien we er maar ongeveer 1,5 uur waren. Na het (relatief) korte bezoek aan Setenil gingen we door naar Ronda. Ronda is een veel grotere stad dan Setenil en bevindt zich in de provicie Málaga. Het is een stad met eigenlijk alles, winkels, culturele hotspot en de typische Spaanse sfeer. Ik hoorde van te voren al van iemand in Nederland dat ik Ronda zeker moest bezoeken als ik in de buurt was. En wat had ze gelijk zeg! Het was zeer zeker de moeite om daar langs te gaan. Een echt typisch Spaanse stad, met nauwe straatjes, prachtige uitzichtpunten en mooie patio's.  De stad heeft diverse hotspots, maar de "Puento Neuvo" was toch wel echt het mooiste.

Anouk, Eva en Vivan

De leuke dag werd goed afgesloten met een feestje van drie Nederlandse vriendinnen. Ze waren allemaal rond dezelfde tijd jarig en gaven een huisfeestje. Het was een mix van internationale - en Spaanse studenten. Leuk om te horen wat zij van 'onze' manier van een feest vonden en wat de verschillen waren tussen de landen. Na het feestje zijn we met zijn alle uit gegaan in 'Gongora', dat is de grootste club die hier te vinden is. En wat was het leuk, er hing een super sfeer en we hadden goede schik in de club. Het was tot nu toe de leukste avond uit hier.

International women's day

Ook zondag ging de wekker weer op tijd. 8 Maart is het Internationale Vrouwendag en dat werd flink gevierd in Córodoba. Met een parade, diverse speeches en straten vol met mensen. Samen met mijn huisgenootje, Markova en andere vriendinnen liepen wij mee in de parade. Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten, aangezien ik in Nederland nooit zoiets had gedaan. Ik verwachten een kleinschalig evenement eigenlijk.... Toen ik aankwam op de locatie waar de parade begon was ik verbaasd van de hoeveelheid mensen. De straten stonden helemaal vol met mensen. En de hoofdstraat was volledig bedekt met mensen die borden hadden gemaakt en paarse kleding. Ik had verwacht dat er voornamelijk jongere zouden zijn, maar er liepen gewoon echt gezinnen mee, bejaarden mensen en mensen met de leeftijd van ons mam. Het was een zeer geslaagde dag waarbij het goed duidelijk werd dat ook in Spanje er veel aandacht is voor de rechten van de vrouw en de gelijkheid in de maatschappij. Iets wat ik alleen maar kan beamen. Ik was trots dat we het allemaal maar eventjes deden met z'n alle!

Om het weekend af te sluiten ging ik met een vriendin naar Córdoba CF en 's avonds naar Mercada Victoría om Anouk haar 21ste verjaardag te vieren.

Ik heb zeer genoten, maar deze week wordt ook heel erg leuk. Woensdag ga ik pap en mam weer zien. Ik kan niet wachten!!

Ps. voor sfeerimpressies zie 'foto's' en 'video's'

Un saludo,

Daan

1. Nicole:
    9 maart 2020
    Weer ontzettend leuk om te lezen en geweldig fijn dat je zo aan t genieten bent !! En aftellen tot woensdag , maak er gezellige dagen van met jullie pap en mam 😘😘
  2. Leonie:
    9 maart 2020
    Wat leuk om zien hoe je geniet! mooie foto's!! Heel veel plezier in Spanje met pap en mam en wat mooi dat jullie met z'n drietjes mogen genieten van het samenzijn daar in Sevilla. Maak er iets onvergetelijks van maar dat komt zeker goed! heel veel groetjes van de Steentjes uit Veghel.