International day at Loyola

20 februari 2020 - Córdoba, Spanje

Hallootjes allemaal,

Hier weer even een kleine update van mij vanuit het zeer zonnige Córdoba. Alles gaat hier prima en ik geniet nog steeds enorm van alles om mij heen. Op de Universiteit beginnen de eerste groepsprojecten vorm te krijgen en de deadlines zijn al bekent. Op Loyola wordt er veel aandacht besteed aan samenwerken en groepsopdrachten. Hierbij wordt ook veel focus gelegd de wisselwerking tussen Erasmus én Spaanse studenten. Ik moet zeggen dat ik dit leuk vindt en ook goed vindt vanuit school!

Ik heb vandaag een rustig dagje school gehad en momenteel ben ik weer thuis.  Een rustig dagje wil echter niet zeggen dat het geen leuke dag was. Vandaag was het namelijk International Day op Loyola. Alle Erasmus studenten konden zichzelf opgeven om zijn of haar land te vertegenwoordigen met eten, drinken, muziek of andere typische dingen. Landen zoals Guatemala, Duitsland, Argentinië, Colombia, Peru, Frankrijk en Nicaragua waren allemaal vertegenwoordigd. Ik heb diverse culturen gezien en diverse typische gerechten geproefd. Daarnaast heb ik ook zeer leuke gesprekken gehad, deels in Spaans en deels in het Engels. Spaans gaat mij steeds beter af, dus dat kwam goed van pas. Het was een zeer leuke dag en zeer zeker voor herhaling vatbaar. Uiteindelijk ging Peru met de overwinning naar huis en hierbij kreeg hij een zeer leuk presentje vanuit de universiteit. Zeer leuk dat er van alles wordt georganiseerd voor de internationale studenten. Over een tijdje wordt er een karaokeavond georganiseerd dus wieweet doe ik daar wel aan mee ;)

Bij jullie begint het al weer bijna; Carnaval. De leukste tijd van het jaar als je het mij vraagt. Ook in Spanje vieren ze CV. De hele week in Córdoba is er CV in de stad en zaterdag ga ik naar Cadiz, want daar vieren ze ook CV. Daar is CV schijnbaar een gigantisch evenement waar duizenden mensen op afkomen. Samen met 3 andere vriendinnen ga ik als M&M. Nu al zo'n zin in Zaterdag!!!!

Un Saludo,

Daan ♥

1. Els:
    20 februari 2020
    Heel véél plezier toegewenst a.s zaterdag met de spaanse carnaval.Tof om mee te maken.
    Daniëlle geniet ervan.....
    Groetjes uit Vinkel
  2. Antoon vd steen:
    21 februari 2020
    Hoi hoi schat,
    Al één maand in Cordoba! Wat gaat het snel en wat doe je het toppie!
    Wat zijn wij trots op jou!
    Gezellige en fijne carnaval!
    Liefs pap en mam XXX
  3. Leonie:
    21 februari 2020
    Hoi Danielle, wat leuk weer om te lezen. Wij wensen jou een hele fijne carnaval en dat lukt wel in dat tenue..wat een snoepjes!
    Geniet ervan en Alaaaaafff..!
    De Steentjes uit Veghel